Ana içeriğe atla

ROBOT İŞLERİ ŞART DAYICIM.(Oyuncak robottan nasıl para kazanılır)


Sevgili Dostlar,

Dünyada yükselen trend Robot teknolojisidir (bak trend kelimesi kullanınca çok bilgili duruyorsunuz ben de sürekli kullanıyorum). Yakın zamanda dünyada bir çok işi robotların yapacağı ve firmaların bir ton problem üreten insanoğlunu kapının önüne koyup onlarca yıl sesini çıkarmadan çalışacak ve hak hukuk istemeyecek robotları kullanmaya başlayacağı söyleniyor.

Neyse bunlar gelişmiş gavur ülkelerinin sorunu biz şimdi bu işten güzel para nasıl kazanırız ona bakalım.

1) Ülkemiz pıtırak gibi özel okul dolmuş ve pide fırınını kapatıp ineğini satan özel okul işine girmiştir. Öncelikle ilk yapacağınız çevrenizde yeni açılmış özel okulların listesini çıkarmak. Sakın eski ve köklü okulları gözünüze kestirmeyin iki dakikada foyanızı anlarlar. Bakacağınız okullar böyle yeni açılmış,badanası kurumamış ve genelde ortaokulu zor bitirmiş yeni zenginler tarafından kurulan okullardır.

2) Gidin Internet üzerinden beş on tane Lego Robot oyuncağı alın. Ama gerçekleri çok pahalıdır siz Çin malı Yego Mego marka çakmasını ve ucuzunu alacaksınız. Öyle gerçek Lego almaya kalkarsanız para dayanmaz o işe.

3) Sonrasında kendinize güzel bir teknoloji platformu kurun. Bunu yapması zor değil. Önce afilli bir isim uydurun. Mesela RoboKids falan (Robotun robosu ve çocuğun kidsi) İngilizce olması lazım çünkü öyle Türkçe teknoloji platformu ismi olmaz. Hadi size bir kaç isim daha uydurayım şimdi düşünmekle falan kalori yakmayın. Roboclub,Edurobot,SchoolRobot falan filan. Yeter ki İngilizce olsun canım benim.

4) Gidin kurduğunuz teknoloji platformuyla alakalı bir kaç site,blog ve facebook sayfası açın.İçeriği başkalarından çalabilirsiniz. Önemli olan böyle parlak,caf caflı olması. Zaten kimse okumayacak görselliği güzel olsun yeter.

5) Güzel bir tanıtım dosyası hazırlayın. Böyle Amerikan sitelerinden robotlarla,uzay mekikleriyle oynayan çocukların resimlerini koyun. İşte bizim RoboKids sayesinde çocukların hepsi şimdiden bilim insanı olacaklar,sizin de çocuğunu dahi olabilir gibisinden gazlayıcı lafları da ekleyin.

6) Sonra başlayın Özel okulların müdürlerinden veya kurucularından randevular almaya.Randevu aldıktan sonra projenizi ballandıra ballandıra anlatın,dosyalarınızı sunun ve Teknoloji çağında bu konuyla ilgili gözükmenin bir özel okulun pazarlamasına ne kadar yarayacağını güzelce ifade edin. Teknoloji - Robot ve Okula Yeni Kayıt eşittir para kelimeleri okul sahiplerinin gözünü açacaktır. Sunumuzun profesyonel olmasına falan gerek yok zaten bir çok okul sahibinin teknolojiden anladığı cep telefonunda facebooka girmekten öteye geçmez. Verin gazı,verin mehteri. Tabi bu iş teknoloji işi olduğundan masrafı çok olur diyerek çok para isteyeceksiniz ama okulun bu konuda kazanacakları daha da fazla olacağı için isteyeceğiniz para çok canlarını yakmaz. Sakın az para istemeyin çünkü öyle ucuza teknoloji projesi olmaz.

7) Şimdi bir ay sonrası için bir Teknoloji Günü düzenleyin. Mesela "Zıttaroğulları Koleji Tech Days." Bakın nasıl karizmatik duruyor. Sonra okulun her sınıfındaki öğrencilerden "Robotik Teknolojisi Araştırma Grupları" kurun. Bu gruplara girecek öğrencileri okulun müdürü ve öğretmenlerle beraber seçin. Burada akıllı ve zeki öğrencilerden çok anası babası zengin ve okul aile birliğinde görev alan öğrencileri seçeceksiniz. Ancak araya süs olsun diye bir kaç zeki öğrenci atmayı da ihmal etmeyin.

8) Çinden getirdiğiniz Lego oyuncakları verin arkadaşlara başlasınlar robot yapmaya. Zaten bu oyuncakların kullanım kılavuzu falan olduğundan bu iş çok zor olmayacaktır. Çocuklar bir şey yapamaz diye düşünmeyin,en kötü halde ana babaları oturup yapacak veya zengin bir aileyse sırf o iş için bir elektronik mühendisi falan tutacaklardır. Her anne bana çocuğunun dahi olmasını ister çünkü çocuk dahi olursa kendisi de bu işten sebeplenir.
(Yahu bizim oğlanda dahi çıktı,zekayı benden aldığı belli ehi ehi) durumu.

9) Çocuklar yaptıkları zırva sapan robot oyuncaklarla  bir ay sonra hazır oldukları zaman caf caflı bir organizasyon düzenleyin. Çocuklar yaptıkları acaip robotları şişine şişine anlatsınlar. Burada dikkat etmeniz gereken ortada yarışma falan olmaması çünkü siz bir çocuğa ödül verirseniz diğerlerinin ailelerini kızdırırsınız. Bu sebeple her grubun öğrencilerinin "eserlerini" bol bol övün. Hepsine plastikten yapılma kupalar,şiltler ve sertifikalar verin. Özellikle sertifika ve kupalar çok önemli. Üzerlerinde yazan " Okulumuz öğrencisi Alican Falanfilanoğlu -Tech Days Robotics Genç Dahi Ödülü kazanmıştır" gibi kelimeler hem çocukları hemde ailelerini gururdan delirtecektir. Hele anne babaları o ödüllerin resimlerini sosyal medyalarında paylaşa paylaşa bitiremez.

10) Organizasyon sonunda herkes mutludur. Çocuklar ve Aileleri gururlanmıştır. Okul idaresi müthiş reklam yapmış ve konuyu duyan diğer insanlarda "bu okul teknolojiye çok önem veriyormuş bizim çocuğu da oraya verelim" moduna girmişlerdir. Sizde iki tane çin malı legoyla eşek yükü para kazanmanızın yanında bir de "Teknoloji Gurusu ve ülkemizde teknolojinin gelişimi için çalışan idealist bilim insanı" makamları kazandınız. Daha ne istiyorsunuz.

Not 1 : Türkçeden ve şakadan anlamayan ve fazla parlak olmayan insanlar için söylüyorum "bu yazı şaka amaçlıdır ve sakın ha bunları yapın dediğimi sanmayın." (Şakadan yazdığım yazıları ciddiye alan zeka örnekleri var gördük tanıştık)

Not 2 :  Resimdeki robot Anadoluda bir lisemiz tarafından üretilen "Hacı Robottur". Son derece mütedeyyin ve ahlaklı bir robot olduğu her halinden bellidir. Bazen lego bulamazsanız iki tekerin üstüne ufak bir motor taksanız da yeterlidir. Önemli olan yaptığınız şeyin isminin "Robot" olmasıdır. Saç kurutma makinesine iki teker bir tane kumanda takarsanız onu bile robot olarak yutturabilirsiniz. Korkmayın yaratıcı olun. Ülke teknolojimiz bu sayede gelişecek.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİLGE SAVAŞÇININ NASİHATLERİ.

Bilge savaşçı bir akşam öğrencilerini bembeyaz mermerden yapılma okulunun geniş sütunlu giriş kapısı önünde toplayarak konuşmaya başladı.
"Bu akşam sizinle kendi yaşamımda öğrendiğim birtakım gerçekleri paylaşmak istiyorum ki üzerlerinde düşünebilesiniz.
İnsanların vicdanına güvenerek iş yapmayın çünkü birçok insanın vicdanı sandığınız şey üzerlerindeki toplum baskısından başka bir şey değildir. Eğer yakalanmayacaklarını ve ayıplanmayacaklarını bilirlerse size her kötülüğü yapabilirler.
Sizi korkutmaya çalışan bildiğiniz düşmanlardan korkmayın çünkü görebildiğiniz düşmanı yenebilirsiniz. Korkmanız gereken, varlıklarının farkında olmadığınız görünmez düşmanlardır.
Her masalın bir kötü canavarı bir de kahramanı bulunur. Eğer masallarda değil gerçek dünyada yaşamak istiyorsanız orada kötü canavarların ve kahramanların var olmadığını bilin.
Kara kalabalıklardan korkun. Çünkü kalabalığa karışan insanlar kendi karakterlerini kaybederek hipnotize olmuş bir şekilde tüm benliklerini o k…

MORAL BOZMA TEKNİKLERİ

Sevgili dostlar,

Ülkemizin pek çok cepheden saldırı altında olduğu bu günlerde en tehlikeli saldırılar görünmeyen ve psikolojik harp amaçlı hamlelerdir. Çünkü geldiğini gördüğünüz bir yumruğa önlem alabilirsiniz ama sizi deviren esas yumruk,görmediğiniz yumruktur.

Psikolojik harbin temel amaçlarından biri hedef ülke insanlarının moralini düşürmek ve mücadele azmini kırmaktır.Morali olmayan insanlar ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar direnmekten kolayca vazgeçerler ve kaybedilen her savaş önce insanların zihinlerinde kaybedilir.

Bugün sizlerle Psikolojik Harp çerçevesinde Moral Bozma (DEMORALIZATION) tekniklerinden bahsedeceğim böylece şahit olduğunuz pek çok olayda yapılan hamleleri görüp analiz etme şansınız olacaktır.Kullanılan tekniğin ne olduğunu bilirseniz etkisinden de kaçınmanız mümkündür.

1) Düşmanın moralini bozmak ya somut şekilde onu askeri açıdan yenmekle veya kendi durumuyla alakalı görüş açısını değiştirmekle olur. Görüş açısı değiştirmeye basit bir örnek verecek olursam,eğer…

DUYGUSAL BEYİN YIKAMA

FETÖ örgütü elebaşı Gülenin vaazlarını ilk ciddi analizim iki binli yılların başıdır. O dönemlerde hitabet yoluyla insanları ikna etmenin psikolojik temellerini araştırıyordum ve esas ilgi alanımı nutuklarıyla dünyayı ateşe veren Adolf Hitler ve Amerikan televizyonlarında canlı yayınlarda verdiği vaazları esnasında binlerce insanı toplu histeriye sokabilen ve sahneye çağırdığı seyircileri birkaç kelimesiyle bayıltıp sonra da ya içlerinden şeytanı çıkardığını ya da hastalıklarını iyi ettiğini iddia eden Evangelist rahip Benny Hinn oluşturuyordu.

Araştırmalarım esnasında mailleştiğim ve Amerika’da bir üniversitede sosyal psikoloji üzerine araştırmalar yapan eğitmen bir dostum bana Türkiye’de yaşadığım halde neden Gülenin vaazlarını incelemediğimi sordu. Tabi kendisine verecek mantıklı bir cevap bulamayınca oturdum Gülenin o dönemlerde Samanyolu televizyonunda sabaha karşı yayınlanan vaazlarını dikkatle incelemeye başladım.

Gördüklerim çok ilginçti ve ilk tepkim Gülenin “eğitilmiş” bir bey…